Frakt och returer
Vi använder PostNord för att garantera en snabb och pålitlig leverans, vanligtvis inom 2–4 arbetsdagar.
Vi vill även informera om att på grund av Black Friday, Jultider och den höga efterfrågan just NU. kan det hända att varan tillfälligt tar slut i vårt lager i Lund. I sådana fall skickar vi varan direkt från vår huvudleverantör istället. Detta kan innebära en något längre leveranstid på 6–9 arbetsdagar.
Genom att välja denna lösning kan vi hålla våra kostnader nere, vilket i sin tur gör att vi kan erbjuda dig de Bästa priserna.
Orderbekräftelse och följesedel
När vi har mottagit din beställning skickar vi automatiskt en orderbekräftelse till den e-postadress du har angett. Det är viktigt att du läser igenom orderbekräftelsen noggrant och kontrollerar att all information stämmer överens med din beställning.
Vi skickar även följesedeln digitalt till din angivna e-postadress som en del av vårt miljöarbete. Detta innebär att du inte kommer att få någon följesedel i pappersform.
Viktigt Meddelande!
Se till att även kontrollera skräppostmappen i din e-post! Ibland kan orderbekräftelsen och spårningsnumret hamna där. Spårningsnumret gör det möjligt för dig att följa din beställning, och det är därför avgörande att du inte missar dessa meddelanden.
Tack för din förståelse och för att du bidrar till ett mer hållbart samhälle! 🌱
RETURER
Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter att du mottagit ditt paket enligt:
Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler
Fyll i returblanketten och skicka den till oss för att få en retursedel. Du som Kund står för fraktkostnader.
Observera att öppnad och använd förpackning inte kan återbetalas.
Returblanketten ska alltid skickas tillsammans med varan. Återbetalning sker inom 14 dagar. Har du handlat via Klarna kan du rapportera din retur och pausa betalningen under hanteringen av returen.
Varor som returneras i oskadat skick kommer att återbetalas till fullt värde. Om varan har hanterats så att den minskat i värde kommer vi att göra ett avdrag på återbetalningen i proportion till hur mycket värdet har minskat.
OUTHÄMTAT PAKET
Vad händer om du inte hämtar ut ditt paket hos ombudet?
Ditt paket ligger normalt kvar hos ombudet i 7 dagar efter ankomst. Om det inte hämtas ut riskerar det att skickas tillbaka till postcentralen i Malmö, vilket innebär att det måste skickas om eller förstöras.
Paketet registreras som "ej uthämtat", och vi kommer att debitera dig en avgift på 150 kr. Resterande ordervärde kommer att återbetalas till dig på samma sätt som du betalade vid köp. Om du ångrar dig efter beställningen måste du hämta paketet för att sedan returnera det, för att undvika att det registreras som "ej uthämtat".